איך להימנע מקנסות בטיסות לואו קוסט

מה חשוב לדעת כשמזמינים כרטיס לטיסות לואו קוסט ואיך להימנע מקנסות מיותרים בשדה התעופה
טרולי במטוס

טיסות לואו קוסט

חברות הלאו קוסט גובות סכום נמוך מאוד לטיסה. טיסות זולות כאלה, פעם לא היו הגיוניים כלל. גם היום, לא כל החברות מצליחות לעמוד במחירים הנמוכים וחלקן פושטות רגל (לדוגמה, גרמניהוואו אייר).

ההגיון הכלכלי של חברות אלו הוא מחיר זול על הטיסה עצמה ומקסום הרווח על שירותים נלווים. שרותים אלו כוללים: כבודה, מזון ושתיה, צ'ק אין, הושבה ושיתופי פעולה שונים עם חברות בנושא לינה, הסעה ועוד.

מה שהכי כואב לנו – הלקוחות – הם הקנסות בטיסות לואו קוסט על אי עמידה בפרט כזה או אחר של חוקי החברה.

בנוסף, כדי לצמצם עלויות, החברות נוחתות בשדות תעופה קטנים ו/או מרוחקים בהן עלויות החניה והתפעול נמוכות יותר וכן ממקסמות את מספר הנוסעים שניתן להושיב במטוס. דבר נוסף שקיים לפעמים הוא תמריץ כספי שמקבלת חברה ממדינות כדי להפעיל קווים מסוימים.

שירותים נלווים

עלויות תפעול נמוכות

תמריצים כספיים

רווחי חברות לואו קוסט

המנעות מקנסות מיותרים

אחרי שהצלחתם למצוא טיסה זולה, חשוב לדעת כמה דברים כדי להימנע מעגמת נפש בעת הצ'קאין בשדה התעופה.
עניין הקנסות בטיסות לואו קוסט מקובל מאוד בחברות אלו ועל פי מעבר מהיר על קבוצות פייסבוק שונות של חופשות זהו נושא כואב מאוד עם אינספור פוסטים בנושא.

הבשורה הרעה היא, זה לא הולך להיעלם. הבשורה הטובה היא, אתם בהחלט יכולים להימנע מזה!

ברוב מוחלט של המקרים ניתן לבוא מוכנים ולא לשלם קנסות לא מתוכננים. אני  לא כותב "בכל המקרים" כי יכולים להתקל במקרים דרקוניים של חברה או איש שדה ספציפי שיחליטו להתעקש על כמה גרם במשקל או כמה מילימטר במידות. אבל לרוב דברים כאלה לא קורים.

הגורמים לקנסות בטיסות לואו קוסט

1. כבודה

זהו הנושא הסבוך ביותר. סבוך, כי לכל חברה החוקים שלה, והם לא תמיד ברורים מספיק ובנוסף הם משתנים מעת לעת.

מבולבל מהאפשרויות

מה כולל כרטיס בסיסי?

זה תלוי חברה כמובן אבל בגדול, כרטיס בסיסי כולל טרולי או תיק יד בלבד. וגם זה במידות ומשקל מסויימים. פרט חשוב נוסף הוא האם אותה כבודה עולה איתכם למטוס או לתא המטען. זה חשוב לדעת מראש כדי לדעת אם מותר לכם להביא בטרולי חפצים חדים (רק אם הכבודה הולכת לתא המטען זה אפשרי) או כדי להעריך את זמן היציאה שלכם מהטרמינל לאחר הנחיתה (יהיה מהיר יותר אם אין לכם כבודה במטען).
דבר נוסף, ברוב חברות הלואו-קוסט מותר להביא פריטים מסויימים מעבר לכבודה הרגילה. כגון: כרית לראש, שמיכה, מעיל, עגלת תינוק, שקית מהדיוטיפרי. בדקו את המדיניות בחברה בה אתם טסים.

איך יודעים מה היא הכבודה המותרת?

הכי טוב להסתכל באתר החברה. לכל חברה יש דף עם פירוט מדויק לגבי הכבודה. לפעמים הוא לא הכי פשוט להבנה, אך זהו המקור הכי אמין שלכם.
אופציה נוספת היא להשתמש בבוט הטלגרם שיצר חיים גרין בו אתם רושמים את שם חברת התעופה, ויופיע לכם פירוט הכבודה (מומלץ להשתמש כמקור ראשוני ומשם להמשיך לקישור שיופיע לכם כדי שיהיה לכם בטוח את המידע הכי מעודכן). לחצו כדי להיכנס לבוט.

כאן תמצאו את החוקים של כמה מהחברות המרכזיות:
ריינאיירוויזאייראיזיג'טאלעלג'ט בלונורווגייןטראנסביהפגסוסבלו איירלוטאיגן

הכבודה לא מספיקה לי

ברגע שגיליתם שהכבודה הנתונה לא מספיקה, פשוט כנסו לאתר החברה והזמינו כמה שיותר מוקדם עוד מזוודה. אם תגיעו לטרמינל, העלות תהיה גבוהה יותר.

ואם אני חורג?

החוקים הם ברורים ואם חרגתם קחו בחשבון שתשלמו. אלו לפחות החוקים היבשים. בפועל אני אציין שמנסיון שלי, זה עניין של סטטיסטיקה. יש מקרים בהם חריגה במידה או במשקל, אפילו חריגה נכרת לעין, עברה בלא כלום ולעומת זאת חריגה של כמה סנטימטר, או הבאת תיק מצלמה גררה תשלום של עשרות יורו. ככל שהחריגה בולטת יותר, הסיכוי גדול יותר שלא יוותרו.
לכן תמיד תמצאו את האנשים שיגידו לכם, "יהיה בסדר אני נסעתי ולא אמרו לי כלום" זה נכון, אבל לכם יגידו. או שלא. הבנתם את העניין.

אם בכל זאת אתם רוצים להעריך סיכויים, אז מהארץ לרוב קלים יותר, באירופה מקפידים יותר. באירופה עצמה ישנו שוני בין המדינות (בשוויץ מן הסתם יקפידו יותר מאשר בהונגריה).
כמו כן ישם שינויים בין חברות. לרוב, בריינאייר יקפידו יותר מאשר באיזיג'ט.
גם הרכב הנוסעים וגודל הכבודה משנה. סיכויים של שני נוסעים עם שני טרולים חורגים לשלם קנס, גבוה הרבה יותר מסיכוייה של משפחה בת חמש נפשות עם חמש מזוודות גדולות וחמישה טרולים. עד כאן סיכון מחושב או חישוב מסוכן.

הערה חשובה לתרמילאים

נושא מקלות ההליכה עולה פעמים רבות לדיון בקבוצות של תרמילאים. כמו בהרבה מקרים אחרים, הצד הפחות טוב של פייסבוק מתגלה בתגובות לשאלה התמימה הזאת, "האם מותר לעלות איתי את מקלות ההליכה למטוס?" הרבה אנשים לא באמת יודעים אם מותר ועונים על פי החוויה שלהם וחבל. התשובה פה היא, עניין של מזל. אם הם נכנסים בתוך התרמיל מה טוב, אם לא, יש סיכוי שיעצרו אותכם על זה בבטחון. בכל מקרה כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה, כסו היטב היטב את תחתית המקל (החלק החד) בגומי או אפילו בכדור או כל דבר אחר שיכסה את זה היטב.

2. הושבה

כרטיס בסיסי, לרוב לא יכלול בחירת מושב. כדי לשבת במקום מסוים תצטרכו לשלם סכום של בין דולרים בודדים ועד עשרות דולרים למקומות מועדפים. כל אחד יעשה את שיקוליו לגבי הוצאה כספית זו אבל אם החלטתם לא לקנות ובכל זאת חשקה נפשכם לשבת יחדיו, מהרו לעשות צ'ק-אין בהקדם האפשרי לכל הנוסעים יחד וקוו לטוב. לרוב זה עובד אבל ראיתי כבר מקרים שמשפחות עם ילדים ישבו בנפרד כך שזה לא מובטח. (מצד שני לא היה מדובר בילדים קטנים מאוד). עוד פתרון אפשרי הוא לא לקנות הושבה בתקווה שיושיבו אתכם יחד ואם לא הושיבו יחד, לנסות לקנות בטרמינל מושבים (זה יעבוד רק אם יהיה מקומות פנויים כמובן וכדי שזה יקרה, הקדימו להגיע).

3. צ'ק-אין

עוד נקודה כואבת למי שלא קרא את החוקים. ישנם חברות שמחייבות לעשות צ'ק אין מוקדם. כלומר צ'ק אין באופן עצמאי לפני הגיעכם לדלפק הצ'ק אין בטרמינל.
לרוב מספיק שתעשו אותו באתר החברה או באפליקציה אך ישנן חברות שדורשות שגם תדפיסו את הכרטיסים (רלוונטי במיוחד לחסרי דרכון אירופאי שטסים בתוך האיחוד). זה מהדברים הקטנים שאם מודעים אליהם אפשר בקלות להימנע מקנס מיותר.

4. שינויים לאחר קניה

שימו לב היטב לפרטים שאתם ממלאים בעת הרכישה. זה חשוב מאוד כי לפעמים על טעות כתיב קטנה תשלמו הרבה. תעברו בשבע עיניים על פרטי הדרכון שלכם ואחרי שמילאתם את הפרטים באתר החברה, תעברו שוב לוודא שהכל נכון.

5. מזון ושתיה

כמעט לא קיים. יש חברות שנותנות חטיף קל ומים אבל אל תסמכו על זה. חלק מהתוכנית העסקית של חברות אלה, למכור לכם מוצרים כאלה במטוס. אם ברצונכם להימנע מהוצאה זו, הביאו מהבית סנדוויץ' בריאות או חטיף. (רק תעשו טובה, לא משהו עם ריח חזק, התחשבו בנוסעים שלידכם). לגבי שתיה, זה קצת יותר בעייתי בגלל ההגבלות על העלאת נוזלים למטוס. אפשר לפתור את העניין בהבאת בקבוק קטן עם כמות נוזלים מותרת (יכול להיות שעל פי החוק מספיק כמות נוזלים מותרת אבל כבר נתקלתי שאסרו להכניס כמות נוזלים מותרת בגלל שהבקבוק עצמו היה גדול אז שימו לב) או לקנות בקבוק מים בדיוטי פרי – המחירים די הוגנים.

6. סוגי כרטיסים וחברות מועדון

כל מה שנכתב לעיל נכון לכרטיס הבסיסי. אבל יש עוד שתי אפשרויות שכדאי לשים לב אליהן.
כרטיסים משודרגים –  אמנם יקרים יותר, אך כתלות בהרכב הטיסה וצרכי הכבודה שלכם, יתכן ויהיו משתלמים. אז לפני שאתם מזמינים, שימו לב אליהם. לדוגמה, אם בכל מקרה אתם מתכוונים לקחת מזוודה וטרולי לכל נוסע ואתם חמישה נוסעים, אולי יהיה שווה לכם לקנות חבילה משפחתית. צריך להיות בקונסטלציה מסויימת כדי שיהיה משתלם אבל בכל מקרה זה שווה בדיקה.
חברות מועדון – כאן מדובר בעוד תוספת תשלום אבל זה יכול להחזיר את עצמו כבר בטיסה הראשונה שלכם! ואם תטוסו יותר מפעם באותה שנה, באותה חברה, זה שווה כפליים. אז תעשו טובה לעצמכם ושימו לב לעניין. לי יצא לחסוך כמה מאות שקלים עם חברות מועדון בוויזאייר כבר בטיסה הראשונה.

אם קראתם היטב את הסעיפים, סביר להניח שלא תצאו מופתעים משום מקרה. תכנון נכון מראש יכול לחסוך הרבה כסף ועגמת נפש בשדה התעופה.

0 0 הצבעות
אהבת את הפוסט?

תוכן עניינים

גם זה יכול לעניין אותך

הירשם
הודע לי על
0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
0
אשמח לשמוע את דעתכם על הפוסט, לחצו להגיב.x

טרקים

נקודות עניין

Dolonne

מקטעי שביל