בלוגים מומלצים על טיולים

Brunette business woman enjoying a cup of cup while reading an email on the laptop

אחד התחביבים שלי הוא לקרוא בלוגים של מטיילים. לשבת בבית קפה או בבית בלילה כשהכל שקט מסביב, כוס קפה על השולחן ולצלול יחד אם הכותב לסיפוריו אי שם בעולם.

יש המון בלוגים על טיולים, בחלקם יש מידע רב ערך אבל יש בלוגים שזה מעבר למידע, משהו גורם לי לרצות לקרוא עוד ועוד, גם אם זה לא יעד שאני מתכנן לטוס אליו בקרוב ואין לי צורך במידע מעשי. ואלו בלוגים מומלצים על טיולים מבחינתי.

הכי כיף זה לגלות בלוג חדש כזה, ממש כמו לגלות שיר טוב או סרט וסדרה שעוד לא ראיתם. במשך השנים יצא לי להיתקל בכמה בלוגים טובים כאלה ועליהם אני רוצה להמליץ לכם. יש הרבה בלוגים מומלצים על טיולים שהם מאוד איכותיים אבל המטרה בפוסט הזה היא לא המלצה על פי החיבור אליו ולכן זה משהו סובייקטיבי. אני רוצה להביא פה מקבץ קצר של כאלה שאני זוכר ואם יש נוספים שמומלצים לדעתכם, רשמו בתגובות. סדר הרשימה, מקרי לחלוטין.

*זוהי רשימת בלוגים ולא אתרים. כתבתי פוסט אחר על אתרים מומלצים למטיילים.

 

טרקים, טיולי אתגרים, הרפתקאות ויעדים מיוחדים

בלוגים של מטיילים ומטיילות שיוצאים לטייל (לרוב) לבד. תוכלו למצוא בלוגים אלה סיפורים וחוויות מרתקום, הרבה פעמים מדובר ביעדים פחות ידועים או טיולים יותר מאתגרים. אם אתם אוהבים טרקים, מטיילים לבד או בזוג, ומחפשים ריגושים, אלו הבלוגים שאתם צריכים להכיר.

 

המטייל הצוחק – The Laughing Traveler

המטייל הצוחק הוא ערן ברימן, בחור אוהב טבע וחיות, מלא חיים שיודע להעביר את חוויותיו בעולם בצורה מרתקת. ערן מטייל במקומות פחות שיגרתיים מאשר רוב המטיילים ומביא את חוויותיו בצורה של סיפור מגוף ראשון. כתיבה ישירה וכנה שגורמת לקורא להרגיש כאילו הוא ממש מטייל איתו יחד. תזכו לטפס על הר באיי פארו, לראות דובים בקנדה, כלבי ים באי נידח או להיתקע בנורבגיה בסופת שלגים. מבלי להכיר אותו אישית, אני חושב  שהייתי שמח לטייל איתו. ממליץ מאוד!

 

הבלוג של ענבר (IO) בלמטייל

ענבר המכונה IO היא בחורה שבאמצע החיים הרגישה משיכה להרים ובמקום להשאיר את זה במגירה כמו הרבה אחרים, החליטה לעשות עם זה משהו. היא לקחה תרמיל, מקלות הליכה והחלה לחרוש את ההרים. אירופה, אמריקה, המזרח הרחוק, יש שם הר? היא כבר תגיע. The mountains are calling and I must go אומר המפט המצוטט בראש הבלוג שלה (במקור של John Muir).  צפו למסע חדש פעם בשנה לפחות (אלא אם כן משהו קורה כמו קורונה) וצאו לטרק איתה בנופים מדהימים ועם חוויות מרתקות. ענבר, כמו ערן, מספרת על כל יום במסעה בצורה ישירה וההרגשה שאתם ממש מכירים אותה ומטיילים איתה. אם אתם חובבי טרקים, אל תפספסו את הבלוג שלה!

 

Fly With Me To

לנה מנצלת את מקצועה כדיילת כדי לבקר בהמון יעדים, חלקם מאוד לא שגרתיים למטטיל הישראלי, וכותבת בפירוט רב על חוויותיה.

 

המטייל החכם – Wise Trekking

אלי המוכר גם כ- Eli The Hiker טרקיסט עם הרבה ניסיון, כותב סיפורי דרך ומידע על הטרקים שעשה.

 

Jangwa

אביה – מעצבת ובונה אתרים במקצועה – הרפתקנית ואוהבת מדבר בנשמתה. כותבת על יעדים מעניינים באפריקה, אסיה ואירופה. אביה מטיילת בדרך כלל לבד וכותבת על כל יעדיה בפירוט, כולל מידע והמלצות למטייל הבודד.  בנוסף, מדובר בבלוג מעוצב יפה (בהתאם למקצוע של אביה).

 

 

טיולים זוגיים, טיולי משפחות, טיולים עם ילדים וגם לבד

אלו בלוגים של מטיילים ומטיילות שיוצאים לטייל לפעמים לבד אך ההתמקדות היא בטיולי זוגות, חברים או משפחות. תמצאו פה טיוילם ליעדים מוכרים וכאלה שפחות, בליוווי סיפורי דרך מעניינים והמלצות שוות. המשותף לכולם שהם כתובים יפה ומעניין מעבר לפוסט סטנדרטי של ביקור במקום כלשהו.

אם אתם מטיילים בזוג אבל לא הרפתקנים מדי, אם אתם אוהבים להכיר באמת את המקומות אליהם אתם טסים או אם אתם מטיילים עם ילדים, אלו הבלוגים שאתם חייבים להכיר.

אני רוצה להתחיל עם חמשת המנהלות של קבוצת הפייסבוק "טיולים בראש טוב". יש להן בלוגים מעולים, והן בפירוש מכירות את מלאכת הכתיבה.

 

רואה עולם

מיכל מנור, עיתונאית ובלוגריסטית. כתיבה יפה שמעבירה את החוויה על טיולים משפחתיים במגוון יעדים.

 

אפקים מטיילים

ינינה זסלבסקי אפק. הבלוג כמו שהיא מציינת, הוא בלוג משפחתי. ואכן חוויות משפחת אפק מועברות בו בצורה מרתקת. תוכלו לקרוא על מגוון טיולים משפחתיים וטיולי הליכה. אם אתם משפחה שואהבת לטייל, אתם חייבים להכיר את הבלוג שלה.

 

עד הטיול הבא

איריס היא רופאת שניים בזמנה הפנוי ומטיילת בשאר הזמן. היא כותבת באריכות ובפירוט על טיולים משפחתיים והכל בצורה מעניינת מאוד. מומלץ מאוד.

 

הטוריסטית

מלי אברומוביץ – עיתואנית וטוריסטית כותבת בצורה מפורטת על חוויותיה במגוון גדול מאוד של יעדים שהייתה בהם, חלקן יעדים סטנדרטיים וחלקם פחות מוכרים לרוב המטיילם.

 

שמתי לב

הבלוג של זיוה רענן. זיוה כותבת על מגוון יעדים מהזוית שלה. הבלוג שלה מאוד אישי ואפשר לזהות את הסגנון בכל פוסט. כמו ששם הבלוג מעיד "שמתי לב". זהו לא בלוג ל רשימת המלצות או רשימת יעדים אלא כל פוסט מכיל הרבה מלל (בקטע טוב) והיא מעבירה את הזוית שלה בצורה מרתקת.

 

חלומות שמורים

אורה גזית, מטיילת, צלמת וכותבת. כתיבה יפה ומרתקת על טיולים זוגיים במגוון יעדים וטרקים.

 

תותי – Tooty

זואי לסרי מטיילת עם ילדיה כבר שנים. בכל שנה היא יוצאת יותר מפעם אחת לחופשה עם הילדים והפכה עם הזמן לגורו בתחום. היא אוהבת לחוות כל מקום בצורה אותנטית ולכן מרבה להתארח אצל מקומיים ויוצרת קשרים שנשארים גל לאחר הטיול. היא כותבת על כל הטיולים שלה בבלוג בצורה יפה ומוסיפה גם המלצות כלליות על טיולים בתקציב נמוך.

 

דוידי קליר

בלוג ותיק עם המון מידע מדוידי שהוא מטייל מאוד מקצועי. באתר תוכלו למצוא גם סיפורי טיול מעניינים וגם מסלולים מוכנים למגון יעדים.

 

חלומות באופק

אורלי אופק – מורה במקצועה אוהבת לטייל והרבה. היא היתה עם משפחתה במגוון גדול של יעדים ברחבי הגלובוס וכותבת על כל אלה בבלוג שלה.

 

פרנקופילים אנונימיים

צבי חזנוב – את הבלוג של צבי יצא לי להכיר יחסית לאחרונה ואני מצטער שלא הכרתי לפני. בלוג חובה לפרנקופיליים אבל לא רק.

 

ועוד כמה…

כמה בלוגים נוספים מאתר למטייל שמומלצים לטיולי משפחות

אתר למטייל מכיל המון מידע והמון בלוגים. קשה יותר להכיר אותם מאשר בלוג פרטי ברשת וזה קצת חבל כי יש שם שנים של תוכן והמון קריאה מעניינת לחובבי טיולים ובמיוחד טיולים משפחתיים. מה שאביא פה היא באמת טיפה בים מזכורני הקצר…

  • הבלוג של דנוש – דנה כותבת על טיולים זוגיים ביעדים יפים. כתיבה יפה, מאוד מהנה לקרוא. ויש גם הרבה מידע חשוב על כל טיול.
  • הבלוג של ziki6 – לא יודע מה שמה של הכותבת אבל מדובר בסיפורי טיולים של משפחה דתית זוג + 5. יש הרבה טיפים לטיולים משפחתים במגוון יעדים כמו גם טיפים לדתיים על כשרות ושבת.
  • הבלוג של noamzv – טיולים משפחתיים המתמקדים ביעדים עם טבע ובמסלולי הליכה לכל המשפחה.
  • הבלוג של gillp2 – גיל כותב על טיולים משפחתיים – גיל, אשתו ובנו הקטן – בצורה מדהימה ומרתקת עם המון הומור וחוויות משפחתיות.
  • הבלוג של רויטל קריב – בלוג נחמד על טיולים משפחתיים וזוגיים, יעדים שמתאימים למשפחות בדגש על יעדים עם טבע.
  • הבלוג של myomer – לימור כותבת בדומה לרויטל על יעדים לטיולים משפחתיים בדגש על טבע.

 

סיכום

מקווה שנהניתם מהרשימה הקצרה אך ממצה. יש פה מספר סגנונות של בלוגי טיולים שממש שווה לכם להכיר. במהלך הכתיבה של הפוסט נזכרתי בעוד כמה בלוגים ממש טובים, חלקם בלוגים עצמאיים וחלקם באתר למטייל. כרגע אסתפק במה שרשמתי ואולי בעתיד יהיה חלק שני.

 

0 0 הצבעות
אהבת את הפוסט?

תוכן עניינים

גם זה יכול לעניין אותך

הירשם
הודע לי על
0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
0
אשמח לשמוע את דעתכם על הפוסט, לחצו להגיב.x

טרקים

נקודות עניין

Dolonne

מקטעי שביל